FAQ - veelgestelde vragen

    Een FAQ-pagina voor al jouw vragen. Door de veelgestelde vragen, Frequently Asked Questions, op een pagina te verzamelen heb jij als klant heel snel de juiste informatie bij de hand. Dit scheelt een hele zoektocht op onze website of een mailtje of telefoontje naar onze klantenservice. De meest gestelde vragen hebben wij opgedeeld per categorie om het nog iets makkelijker te maken.  


    Bestellingen*

    • Wat zijn de voordelen van bestellen bij Berden?

    Berden is al meer dan 120 jaar een begrip in de wereld van designmeubelen. Met onze jarenlange kennis en ervaring kunnen wij je van het beste advies voorzien en hebben wij een goede relatie opgebouwd met vele leveranciers. Hierdoor kunnen wij in de meeste gevallen gewoon net iets meer betekenen voor jou dan andere meubelbedrijven. Bovendien zijn wij een CBW-erkend bedrijf, dat betekent dat jouw aankoop in veilige handen is. 

    • Heb ik garantie op mijn aankoop bij Berden?

    Wanneer je een bestelling plaatst bij Berden heb je automatisch garantie op je aankoop. Wij zijn namelijk CBW-erkend, dat betekent dat je als consument extra goed beschermd bent. Naast de garantie vanuit de fabrikant, die kan verschillen, heb je vanwege de CBW-garantie een extra 2 jaar garantie op alle nieuwe producten die je aanschaft in onze webshop of een van onze woonwinkels. 

    • Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten? 

    Hoe snel wij bestellingen kunnen bezorgen is afhankelijk van verschillende factoren. Is het artikel op voorraad of niet? Hoe snel wordt de aanbetaling overgemaakt? Waar moet geleverd worden? Kan het artikel per post verstuurd worden of gaat dit via onze eigen bezorgdienst? In principe streven we ernaar om onze voorraadartikelen binnen 5 tot 10 werkdagen te leveren. Met de post kan het soms wat sneller. Wanneer het artikel besteld moet worden, zijn wij afhankelijk van de leverancier. Levertijden zijn gebruikelijk 8 - 10 weken, maar door omstandigheden zijn veel levertijden (flink) opgelopen. Dit geldt dan ook voor alle verdelers van de betreffende merken. 

    • Welke betaalmethodes zijn er?

    Online kan je op diverse manieren betalen. Van iDeal en creditcard tot bancontact/mistercash. In onze woonwinkels kan je pinnen of contant betalen. Let op, met creditcard kan je niet in onze winkels betalen! Verder vragen wij altijd een aanbetaling. Online is dit 10% en in onze winkels 25% van het totaalbedrag. Bij bestellingen onder de € 500,- vragen wij geen aanbetaling maar het gehele bedrag vooraf. Bij online aankopen boven de € 10.000,- is de aanbetaling 25% van het totaalbedrag in plaats van 10%.

    • Hoe kan ik het resterende bedrag betalen?

    Het resterende bedrag kan bij levering voldaan worden bij onze chauffeurs. Dit kan contant of per pin. Wil je het bedrag liever overmaken? Dan kan dit ook. Geef bij het maken van een bezorgafspraak aan dat je het resterende bedrag graag vooraf wilt overmaken. Zij sturen je de factuur met daarop het bedrag dat nog betaald moet worden en het rekeningnummer. Let op, bestellingen worden alleen achtergelaten als het volledige bedrag is voldaan! Het is dus niet mogelijk om het resterende bedrag na levering in orde te maken.

    • Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

    Als je een bestelling hebt geplaatst, dan krijg je altijd een orderbevestiging. Plaats je de bestelling direct via onze site? Dan krijg je een automatische mail met de bevestiging van je bestelling. Krijg je geen mail? Check allereerst de spambox. Als hij daar niet in zit, raden we je aan contact met ons op te nemen. Plaats je de order bij onze commerciële binnendienst? In dat geval ontvang je een mail met een orderbevestiging in de bijlage. In onze winkel ontvang je de bevestiging op papier of indien gewenst ook per mail. 

    • Hoe kan ik een waardecheque of kortingscode verzilveren?

    Waardecheques en kortingscodes kunnen uiteraard worden verzilverd. Heb je een waardecheque of kortingscode? Geef dit dan aan wanneer je een bestelling wilt plaatsen online (per mail) of in de winkel. Hoe de waardecheque of kortingscode verzilverd kan worden, verschilt namelijk per wijze waarop je de bestelling plaatst. 

    • Kan ik punten sparen op mijn klantenkaart?

    Bij aankopen in zowel onze winkel als online kan je punten sparen op je klantenkaart. Let er wel op dat je geen punten spaart op het moment dat het een aankoop betreft van een afgeprijsd artikel. 

    • Kan ik ook zakelijk bestellen?

    Zakelijk bestellen behoort zeker tot de mogelijkheden bij Berden! We vertellen je er graag meer over op onze pagina Projectinrichting, waar je bovendien kunt zien welke projecten we reeds hebben mogen realiseren. 

    • Hoe kan ik een klacht melden?

    Heb je een klacht? Dat is allereerst heel spijtig natuurlijk, maar ook daarmee helpen we je graag snel. Zo hebben wij een eigen serviceafdeling die je kunt bereiken via service@berden.nl of 077-3248880. We raden je aan een mail te sturen met daarin de omschrijving van de klacht, het ordernummer en, indien mogelijk, een of meerdere foto's van het defect. Zo wordt jouw klacht het snelst in behandeling genomen. 

    • Wordt mijn meubel bij levering gemonteerd?

    In principe monteren wij alle meubelen ter plaatste bij de klant. Dit wil zeggen: wij plaatsen het meubel op de gewenste plek in huis en zetten het meubel vakkundig in elkaar. Ook nemen onze chauffeurs de verpakking mee. Zo hoef je zelf niks meer te doen. Erg handig! Het monteren van bijvoorbeeld een kast aan een wand/muur of het ophangen van lampen is niet wat wij standaard onder monteren verstaan. Hier komt namelijk nog best wat bij kijken. Wil je een meubel gemonteerd hebben aan een muur of plafond? Bespreek dit met de verkoopadviseurs in de winkel of online. Zij hebben het juiste antwoord voor je of vragen de mogelijkheid en eventuele kosten voor je op. 

    Houd er rekening mee dat voor complete kastsystemen wel extra kosten in rekening gebracht kunnen worden. Dit vanwege de tijd die onze chauffeurs/monteurs kwijt zijn met het plaatsen van het meubel. Wanneer er extra kosten voor montage worden gerekend, zal jouw verkoopadviseur dit altijd met je bespreken. 


    Verzending of afhalen*

    • Wat is de levertijd?

    De levertijd is afhankelijk van het feit of het een voorraadartikel betreft of het artikel besteld moet worden bij de fabrikant. In principe streven we ernaar om onze voorraadartikelen binnen 5 tot 10 werkdagen te leveren. Hoe lang dit exact is, is ook weer afhankelijk van andere factoren. Kan het pakket bijvoorbeeld per post verstuurd worden? Dan kan levering vaak nog wat sneller. Bij artikelen die besteld moeten worden, zijn wij afhankelijk van de leverancier. Levertijden zijn normaliter 8 - 10 weken, maar door omstandigheden zijn veel levertijden (flink) opgelopen. De levertijd kan dus enorm verschillen. Informeer daarom bij je verkoopadviseur naar een gerichtere leverdatum voor het artikel dat jij hebt besteld of wilt bestellen.

    • Wanneer kan ik een afspraak maken voor de levering?

    Is jouw order besteld bij de leverancier? Zodra jouw bestelling binnen is, krijg je bericht vanuit onze planning voor het maken van een bezorgafspraak. Is het artikel in voorraad en is de (aan)betaling voldaan? Dan neemt onze planning op werkdagen binnen 24-48 uur contact met je op om een afspraak in te plannen. 

    • Kan ik mijn bestelling ook afhalen? 

    Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen in een van onze winkels. Geef dit dan wel even aan bij het plaatsen van je bestelling online of in de winkel. Standaard gaan de bestelde artikelen altijd naar ons centraal magazijn, wanneer afhalen niet is doorgegeven. Zo moet je onnodig langer wachten op je artikel en dat is natuurlijk jammer. 

    • In welke landen kan mijn bestelling bezorgd worden?

    Wij bezorgen zelf door heel Nederland en België, maar ook in Duitsland tot 300 km van ons centraal magazijn in Venlo. Ook daarbuiten kunnen wij bezorgen, echter zal dit in veel gevallen gaan via een van onze vaste extern transporteurs. Welke kosten wij hiervoor in rekening moeten brengen, zijn afhankelijk van het artikel en de exacte locatie waarop geleverd moet worden. Neem hiervoor contact op met onze verkoopadviseurs. 

    • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd? 

    Wij proberen de artikelen zoveel mogelijk te bezorgen met onze eigen bezorgdienst. Onze vakkundige chauffeurs kunnen de meubelen ook bij je thuis monteren. Heb je bijvoorbeeld een kleiner artikel besteld? Dan kan het ook zijn dat deze per post verstuurd wordt. Zo kun jij sneller genieten van je aankoop. Om bestellingen sowieso sneller te kunnen leveren in drukke periodes, maken wij regelmatig gebruik van de diensten van onze vaste extern transporteurs. Het zijn uitsluitend bedrijven waarmee wij goede ervaringen hebben en waarbij jouw bestelling dus in goede handen is!

    • Hoe kan ik de leverdatum wijzigen?

    Heb je al een bezorgafspraak ingepland, maar komt de datum toch niet goed uit? Neem in dat geval contact op met onze planning via planning@berden.nl of  077-3248880. Het is geen probleem om je afspraak te verzetten, maar wacht natuurlijk niet te lang. 

    • Ik kan zelf niet bij de levering zijn. Wat nu?

    Kan je zelf niet bij de levering zijn? Dat is in principe geen probleem. Als iemand anders aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen, dan is dat ook prima. Staat er nog een bedrag open? Dan moet dat bij levering wel voldaan worden. Wij laten geen bestellingen achter die niet betaald zijn. Kan je dus zelf niet bij de levering aanwezig zijn en kan degene die de bestelling in ontvangst neemt niet betalen? Maak het resterende bedrag dan vooraf over. Neem hiervoor contact op met onze planning via planning@berden.nl of  077-3248880

    • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen? 

    Jouw bestelling kan zeker op een ander adres bezorgd worden dan het factuuradres. Wijzigt het afleveradres nadat je de bestelling hebt geplaatst? Geef het juiste adres dan zo snel mogelijk door aan de verkoper bij wie je de bestelling hebt geplaatst, zodat hij of zij dit kan aanpassen. Dit in verband met het magazijn waar jouw bestelling binnen moet komen. Betreft het een intracommunautaire levering (btw-vrij)? Dan is levering alléén mogelijk op het factuuradres. 


    Retourneren of wijzigen*

    • Kan ik mijn bestelling retourneren, aanpassen of tussentijds annuleren?

    We hopen natuurlijk dat je vooraf goed hebt nagedacht over jouw aankoop. Mocht er onverhoopt toch iets tussenkomen of niet naar wens zijn, dan mag je een bestelling retourneren. Voor voorraadartikelen geldt een termijn van 14 dagen waarin geretourneerd mag worden. Meld je retour aan per mail bij de winkel, waar je de bestelling hebt geplaatst, of online. Artikelen moeten in nieuwstaat en in de orginele verpakking worden geretourneerd. Verzendkosten zijn voor eigen rekening. Let op, voor artikelen die besteld moeten worden geldt dit retourbeleid niet! Artikelen die wij speciaal voor jou bestellen, kunnen tussentijds worden geannuleerd. De kosten hiervoor zijn 30% van het totaalbedrag. Wil je de bestelling na levering annuleren? Dan zijn de kosten 50% van het totaalbedrag. 

    Een bestelling tussentijds aanpassen is in sommige gevallen mogelijk. Dit is afhankelijk van wat je wilt aanpassen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met de verkoper.

    • Kan ik aan een lopende order nog een artikel toevoegen?

    Wij voegen heel graag een artikel toe aan je lopende bestelling. Dit is geen enkel probleem. Neem hiervoor contact op met de verkoper van de lopende order. Er zijn gevallen waarbij een artikel niet kan worden toegevoegd, bijvoorbeeld als de bestelling reeds gefactureerd is. In dat geval kan de betreffende verkoopadviseur een vervolgorder aanmaken, die tegelijk geleverd kan worden met je al lopende bestelling. 

    • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 

    Verzendkosten voor het retourneren van een voorraadartikel zijn voor eigen rekening. Bij artikelen die wij speciaal voor jou bestellen zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen. Lees hierboven meer over de kosten bij de vraag "kan ik mijn bestelling retourneren, aanpassen of tussentijds annuleren?".

    • Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?

    Krijg je geld terug na het retourneren van een bestelling? Dan krijg je het geld terug zodra wij het artikel in goede orde ontvangen hebben. 

    • Mijn gegevens wijzigen. Hoe kan ik dit doorgeven?

    Ben je al klant bij Berden maar veranderen jouw gegevens? Geef dit dan graag schriftelijk door. Dit kan je doen via ons contactformulier onder vermelding van je klantnummer en/of huidige adresgegevens waarmee je nu in ons systeem staat. 


    Productinformatie
    • Hoe moet ik mijn meubel onderhouden? 

    Hoe je een meubel het beste kunt onderhouden is afhankelijk van het materiaal en de afwerking van het meubel. Wanneer een meubel speciaal onderhoud vereist, dan wordt dit in het verkoopgesprek zeker met je besproken. Is dit niet het geval of wil je in het algemeen weten wat je het beste kunt doen om zo lang mogelijk plezier te hebben van je meubel, dan adviseren wij je onze blog "Berden & meubelonderhoud" te lezen. 

    • Hoe lang moet mijn eettafel zijn per aantal personen?

    Welke lengte een eettafel moet hebben per aantal personen is afhankelijk van de vorm van de tafel, in hoeverre tafelpoten ruimte in beslag nemen en de breedte van de stoelen. Houdt er gemiddeld rekening mee dat je per persoon minimaal 60 cm nodig hebt. Maar er zijn nog meer zaken waar je rekening mee moet houden. Alles over de perfecte verhoudingen van de eettafel versus eetkamerstoelen kun je hier teruglezen. 

    • Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?

    Heb je een mooi artikel op onze website gezien en wil je graag meer informatie? Onze verkoopadviseurs van de commerciële binnendienst staan je graag te woord! Zo kan je bij elk artikel meer informatie opvragen door op de button "Offerte aanvragen" te klikken en je vraag te stellen. Wij nemen in dat geval binnen 24 uur contact met je op! Wil je je vraag liever stellen aan iemand in een van onze woonwinkels? Kijk voor de gegevens per vestigingen op onze contactpagina


    Over Berden 
    • Waar liggen de fysieke woonwinkels?

    Graag ontvangen we je in een van onze woonwinkels. We hebben verschillende vestigingen in Limburg, maar ook een winkel in Alphen a/d Rijn. Bekijk hier al onze winkels en de adresgegevens per vestiging. Naast woonwinkels heeft Berden ook diverse modewinkels en Auping Plaza's

    • Waar kan ik Berden van kennen?

    Wellicht klinkt de naam Berden je bekend in de oren. In Limburg kennen de meeste mensen Berden; we zijn dan ook een familiebedrijf met diverse mode- en woonwinkels gevestigd in Limburg onder de naam Berden. Maar ook steeds meer daarbuiten maken we naam. Zo hebben we een woonwinkel in Alphen a/d Rijn, maar ook een dochteronderneming in het Zeeuwse Axel, genaamd Pot interieur. Verder vallen er diverse Auping Plaza's door heel het land onder de vlag van Berden. En dan hebben we het nog niet gehad over onze modetak. 

    Wil je graag meer te weten komen over Berden? Lees hier alles over de historie en Berden als familie. 

    • Hoe kan ik een afspraak maken in de winkel?

    Wil je graag op afspraak een van onze winkels bezoeken? Dat kan natuurlijk! Via de pagina "Winkelen op afspraak" kan je een afspraak maken in jouw favoriete Berden-winkel. 

    *we willen je er nog op wijzen dat het beleid, omtrent bestellingen, verzending & afhalen en retourneren & wijzigen, voor onze showroommodellen anders is dan hierboven beschreven. Voor meer informatie over het beleid van onze showroommodellen verwijzen wij je door naar www.showroommodellen.nl. 

    FB Instagram Pinterest YouTube LinkedIn