Contact

Veelgestelde vragen

Hier vind je de veelgestelde vragen-pagina voor al je vragen. Door de veelgestelde vragen, Frequently Asked Questions, op een pagina te verzamelen heb je als klant alle informatie binnen handbereik. Dit scheelt een zoektocht op onze website of een mail of belletje naar onze klantenservice. De veelgestelde vragen hebben wij opgedeeld in categorieën.

Heb je het antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met de klantenservice.

Account

Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken klik je rechtsboven op 'account'. Vervolgens ga je naar 'account aanmaken' en vul je jouw gegevens in.

Wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen probleem. Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Wat is het voordeel van het aanmaken van een account?

Met een account kun je jouw favoriete items bewaren en hoef je bij vervolgbestelling niet opnieuw je gegevens in te vullen.

Moet ik een account hebben om een bestelling te plaatsen?

Nee, dat is niet nodig. We vragen wel om je naam en adres zodat we de bestelling zo snel en goed mogelijk kunnen afhandelen.

Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Afmelden gaat heel eenvoudig, onderaan elke nieuwsbrief staat een link waarmee je je kunt afmelden. Zodra je hierop klikt, ontvang je geen e-mails meer van ons.

Bestellen

Wat zijn de voordelen van bestellen bij Berden?

Berden is al meer dan 120 jaar een begrip in de wereld van designmeubelen. Met onze jarenlange kennis en ervaring kunnen wij je van het beste advies voorzien en hebben wij een goede relatie opgebouwd met vele leveranciers. Hierdoor kunnen wij in de meeste gevallen gewoon net iets meer betekenen voor jou dan andere meubelbedrijven. Bovendien hebben we bij Berden een eigen bezorg- en montagedienst. Onze deskundige en vriendelijke bezorgers komen jouw meubel graag bij je thuis afleveren.

Heb ik garantie op mijn aankoop bij Berden?

Wanneer je een bestelling plaatst bij Berden heb je automatisch garantie op je aankoop. Wij zijn namelijk CBW-erkend, dat betekent dat je als consument extra goed beschermd bent. Naast de garantie vanuit de fabrikant, die kan verschillen, heb je vanwege de CBW-garantie 2 jaar garantie op alle nieuwe producten die je aanschaft in onze webshop of een van onze woonwinkels.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Als je een bestelling hebt geplaatst, dan krijg je altijd een orderbevestiging. Plaats je de bestelling online via onze site? Dan krijg je een automatische mail met de bevestiging van je bestelling. Krijg je geen mail? Check allereerst de spambox. Als hij daar niet in zit, raden we je aan contact met ons op te nemen. Plaats je de order bij onze commerciële binnendienst? In dat geval ontvang je een mail met een orderbevestiging in de bijlage. In onze winkel ontvang je de bevestiging op papier of indien gewenst ook per mail.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Voor bestellingen met een bezorgadres binnen Nederland en België (met uitzondering van de Waddeneilanden) betaal je €99 bezorg- en verwerkingskosten. Voor bestellingen die met de PostNL verstuurd worden, zijn de verzend- en verwerkingskosten €19. De bezorg- en verwerkingskosten voor een een showroommodel bedragen eveneens €99. Heb je een bestelling geplaatst van een Montèl meubel? De bezorgkosten hiervan bedragen €129. Wanneer je je bestelling komt afhalen betaal je geen verzendkosten.

Is de collectie op de website het volledige aanbod van Berden?

Nee, de website bevat enkel een gedeelte van het totale aanbod. Bezoek één van onze winkels of neem contact met ons op voor de volledige collecties van alle merken.

Kan ik ook zakelijk bestellen?

Zakelijk bestellen behoort zeker tot de mogelijkheden bij Berden! We vertellen je er graag meer over op onze pagina projectinrichting, waar je bovendien kunt zien welke projecten we reeds hebben mogen realiseren.

Kan ik aan een lopende order nog een artikel toevoegen?

Wij voegen heel graag een artikel toe aan je lopende bestelling. Dit is geen enkel probleem. Neem hiervoor contact op met onze verkoopafdeling of de desbetreffende showroom waar je de order geplaatst hebt. Er zijn gevallen waarbij een artikel niet kan worden toegevoegd, bijvoorbeeld als de bestelling reeds gefactureerd is. In dat geval kan de betreffende verkoopadviseur een vervolgorder aanmaken die, indien mogelijk, tegelijk geleverd kan worden met je al lopende bestelling.

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er?

Online kun je op diverse manieren betalen. Van iDeal en creditcard tot bancontact/mistercash. In onze woonwinkels kun je pinnen of contant betalen. Let op, met creditcard kun je niet in onze winkels betalen. Verder vragen wij een aanbetaling bij bestellingen met een orderwaarde van meer dan €500,-. Online is dit 10% en in onze winkels 25% van het totaalbedrag. Bij bestellingen onder de € 500,- vragen wij geen aanbetaling maar het gehele bedrag vooraf. Bij online aankopen boven de € 10.000,- is de aanbetaling 25% van het totaalbedrag in plaats van 10%.

Hoe kan ik het resterende bedrag betalen?

Het resterende bedrag kan bij levering voldaan worden bij onze chauffeurs. Dit kan contant of per pin. Wil je het bedrag liever overmaken? Dan kan dit ook. Geef bij het maken van een bezorgafspraak aan dat je het resterende bedrag graag vooraf wilt overmaken. We sturen je de factuur met daarop het bedrag dat nog betaald moet worden en het rekeningnummer. Let op, bestellingen worden alleen achtergelaten als het volledige bedrag is voldaan. Het is dus niet mogelijk om het resterende bedrag ná levering in orde te maken.

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze verzilveren?

Kortingscodes kunnen worden verzilverd in je winkelwagen. Het bedrag wordt direct in mindering gebracht op het totaalbedrag.

Hoe kan ik een cadeaubon inwisselen?

Een cadeaubon van Berden kan uiteraard worden verzilverd. Heb je een cadeaubon? Geef dit dan aan wanneer je een bestelling wilt plaatsen online (per mail) of in de winkel. Hoe de cadeaubon verzilverd kan worden, verschilt namelijk per wijze waarop je de bestelling plaatst.

Bezorging & Levertijden

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Hoe snel wij bestellingen kunnen bezorgen is afhankelijk van verschillende factoren. Is het artikel op voorraad of niet? Hoe snel wordt de aanbetaling overgemaakt? Waar moet het product geleverd worden? Kan het artikel per post verstuurd worden of gaat dit via onze eigen bezorgdienst? In principe streven we ernaar om onze voorraadartikelen binnen 5 tot 10 werkdagen te leveren. Met de post kan het soms wat sneller. Wanneer het artikel besteld moet worden, zijn wij afhankelijk van de leverancier. Levertijden zijn gebruikelijk 8 - 10 weken, maar door omstandigheden zijn veel levertijden (flink) opgelopen. De levertijd kan dus enorm verschillen. Neem daarom contact op met een verkoopadviseur voor een gerichtere leverdatum voor het artikel dat jij hebt besteld of wilt bestellen.

Wanneer kan ik een afspraak maken voor de levering?

Is jouw order besteld bij de leverancier? Zodra jouw bestelling binnen is, krijg je bericht vanuit onze afdeling planning voor het maken van een bezorgafspraak. Is het artikel op voorraad en is de (aan)betaling voldaan? Dan neemt onze planning op werkdagen binnen 24-48 uur contact met je op om een bezorgafspraak in te plannen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen in een van onze winkels. Geef dit dan wel even aan bij het plaatsen van je bestelling online of in de winkel. Wanneer afhalen niet is doorgegeven gaan de bestelde artikelen naar ons centraal magazijn. Zo moet je onnodig langer wachten op je artikel en dat is natuurlijk jammer.

In welke landen kan mijn bestelling bezorgd worden?

Wij bezorgen zelf door heel Nederland en België, maar ook in Duitsland tot 300 km van ons centraal magazijn in Venlo. Ook daarbuiten kunnen wij bezorgen, echter zal dit in veel gevallen gaan via een van onze vaste externe transporteurs. Welke kosten wij hiervoor in rekening brengen, is afhankelijk van het artikel en de exacte locatie waarop geleverd moet worden. Neem hiervoor contact op met onze verkoopadviseurs.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij proberen de artikelen zoveel mogelijk te bezorgen met onze eigen bezorgdienst. Onze vakkundige chauffeurs kunnen de meubelen ook bij je thuis monteren. Heb je bijvoorbeeld een kleiner artikel besteld? Dan kan het ook zijn dat deze per post verstuurd wordt. Zo kun jij sneller genieten van je aankoop. Om bestellingen sowieso sneller te kunnen leveren in drukke periodes, maken wij regelmatig gebruik van de diensten van onze vaste externe transporteurs. Het zijn uitsluitend bedrijven waarmee wij goede ervaringen hebben en waarbij jouw bestelling dus in goede handen is.

Kan ik de leverdatum wijzigen?

Heb je al een bezorgafspraak ingepland, maar komt de datum toch niet goed uit? Neem in dat geval contact op met de afdeling planning. Het is geen probleem om je afspraak te verzetten, maar wacht natuurlijk niet te lang.

Ik kan zelf niet bij de levering zijn. Wat nu?

Kan je zelf niet bij de levering zijn? Dat is in principe geen probleem. Als iemand anders aanwezig is om de bestelling in ontvangst te nemen, dan is dat ook prima. Staat er nog een bedrag open? Dan moet dat bij levering wel voldaan worden. Wij laten geen bestellingen achter die niet betaald zijn. Kan je dus zelf niet bij de levering aanwezig zijn en kan degene die de bestelling in ontvangst neemt niet betalen? Maak het resterende bedrag dan vooraf over. Neem hiervoor contact op met de afdeling planning.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Jouw bestelling kan op een ander adres bezorgd worden dan het factuuradres. Wijzigt het afleveradres nadat je de bestelling hebt geplaatst? Geef het juiste adres dan zo snel mogelijk door aan de afdeling planning. Dit in verband met het magazijn waar jouw bestelling binnen moet komen. Betreft het een intracommunautaire levering (btw-vrij)? Dan is levering alleen mogelijk op het factuuradres.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

We hopen natuurlijk dat je vooraf goed hebt nagedacht over jouw aankoop. Mocht er onverhoopt toch iets niet naar wens zijn, dan mag je een bestelling retourneren. Voor artikelen geldt een termijn van 14 dagen waarin geretourneerd mag worden. Meld je retour aan per mail bij de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst, telefonisch of online. Artikelen moeten, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking worden geretourneerd. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, dan kan Berden deze waardevermindering in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Verzendkosten zijn voor eigen rekening. Let op, artikelen die voor jou op maat zijn gemaakt of artikelen die voor jou op maat zijn aangepast, kun je niet retourneren of ruilen als je spijt hebt van de aankoop.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening. Bij artikelen die wij speciaal voor jou bestellen zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen. Lees hierboven meer over de kosten bij de vraag "kan ik mijn bestelling retourneren?".

Binnen welke termijn krijg ik mijn geld terug na een retourzending?

Wanneer je retourzending bij ons ontvangen is, wordt de terugbetaling in behandeling genomen. Het aankoopbedrag ontvang je uiterlijk binnen 14 werkdagen terug op je rekening.


*we willen je er nog op wijzen dat het beleid, omtrent bestellingen, verzending & afhalen en retourneren & wijzigen, voor onze showroommodellen anders is dan hierboven beschreven. Voor meer informatie over het beleid van onze showroommodellen verwijzen wij je door naar www.showroommodellen.nl.

^